19

Ο γκρεμιστής



Ἀκοῦστε. Ἐγὼ εἶμαι ὁ γκρεμιστής, γιατί εἶμ᾿ ἐγὼ κι ὁ κτίστης,
ὁ διαλεχτὸς τῆς ἄρνησης κι ὁ ἀκριβογιὸς τῆς πίστης.
Καὶ θέλει καὶ τὸ γκρέμισμα νοῦ καὶ καρδιὰ καὶ χέρι.
Στοῦ μίσους τὰ μεσάνυχτα τρέμει ἑνὸς πόθου ἀστέρι.
Κι ἂν εἶμαι τῆς νυχτιᾶς βλαστός, τοῦ χαλασμοῦ πατέρας,
πάντα κοιτάζω πρὸς τὸ φῶς τὸ ἀπόμακρο τῆς μέρας.
ἐγὼ ὁ σεισμὸς ὁ ἀλύπητος, ἐγὼ κι ὁ ἀνοιχτομάτης·
τοῦ μακρεμένου ἀγναντευτής, κι ὁ κλέφτης κι ὁ ἀπελάτης
καὶ μὲ τὸ καριοφίλι μου καὶ μὲ τ᾿ ἀπελατίκι
τὴν πολιτεία τὴν κάνω ἐρμιά, γῆ χέρσα τὸ χωράφι.
Κάλλιο φυτρῶστε, ἀγκριαγκαθιές, καὶ κάλλιο οὐρλιάστε, λύκοι,
κάλλιο φουσκῶστε, πόταμοι καὶ κάλλιο ἀνοῖχτε τάφοι,
καί, δυναμίτη, βρόντηξε καὶ σιγοστάλαξε αἷμα,
παρὰ σὲ πύργους ἄρχοντας καὶ σὲ ναοὺς τὸ Ψέμα.
Τῶν πρωτογέννητων καιρῶν ἡ πλάση μὲ τ᾿ ἀγρίμια
ξανάρχεται. Καλῶς νὰ ῾ρθῆ. Γκρεμίζω τὴν ἀσκήμια.
Εἶμ᾿ ἕνα ἀνήμπορο παιδὶ ποὺ σκλαβωμένο τό ῾χει
τὸ δείλιασμα κι ὅλο ρωτᾷ καὶ μήτε ναὶ μήτε ὄχι
δὲν τοῦ ἀποκρίνεται κανείς, καὶ πάει κι ὅλο προσμένει
τὸ λόγο ποὺ δὲν ἔρχεται, καὶ μία ντροπὴ τὸ δένει
Μὰ τὸ τσεκοῦρι μοναχὰ στὸ χέρι σὰν κρατήσω,
καὶ τὸ τσεκοῦρι μου ψυχὴ μ᾿ ἕνα θυμὸ περίσσο.
Τάχα ποιὸς μάγος, ποιὸ στοιχειὸ τοῦ δούλεψε τ᾿ ἀτσάλι
καὶ νιώθω φλόγα τὴν καρδιὰ καὶ βράχο τὸ κεφάλι,
καὶ θέλω νὰ τραβήξω ἐμπρὸς καὶ πλατωσιὲς ν᾿ ἀνοίξω,
καὶ μ᾿ ἕνα Ναὶ νὰ τιναχτῶ, μ᾿ ἕνα Ὄχι νὰ βροντήξω;
Καβάλα στὸ νοητάκι μου, δὲν τρέμω σας ὅποιοι εἶστε
γκρικάω, βγαίνει ἀπὸ μέσα του μιὰ προσταγή: Γκρεμίστε!


Κωστής Παλαμάς 

(φωτο: Μπενάκη και Καλλιδρομίου) 

19 εγύρισαν και είπαν:

Roadartist είπε...

Είδες τι ωραία πράγματα έχει η πόλη μας; :)

OXΙά είπε...

Μόνο εσύ θα μπορούσες να δεις το όμορφο μέσα στην ασχήμια. Χρόνια πολλά.

Ευρύνοος είπε...

Φταίω εγώ που δέν πάω συχνά στην Αθήνα..
όλο κάτι χάλια έβλεπα στους τοίχους..
όλα τα καλά πετυχαίνεις..

καλησπέρα :)

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Μαμουφάκι
αυτή την ώρα διαβαζεις τα ιστορικά σου? :))))
Μ'αυτόν που λές έχω μπερδευτεί
ενώ μου άρεσε ο δωδεκάλογος,οι δηλώσεις που έκανε ο ίδιος μετα ότι
το ποίημα αυτό πρέπει να μπει στη σειρά των μεγάλων Οραμάτων μου την έσπασε..κι'άλλα πολλά
Τώρα θα μου πεις τι τα ψάχνεις...
Μείνε στο ποίημα...Καλά μένω..

Φώντας είπε...

ηρθα για σχόλιο αλλά δεν βλέπω από τη σούρα. Γκρέμιστα γκρέμιστα όλα πια. ΤΕΛΟΣ!!!

Ανώνυμος είπε...

Τα βλέπεις;
Στην ανάγκη κι εδώ ανακαλύπτεις ψηλά βουνά... Ανάσες φρέσκες...

Welcome Back
Φιλί...........

μιά φορά κι ἕναν τρελλό... είπε...

@Roadartist
τα μάτια μας να είναι ανοιχτά και κάτι θα ξεπεταχτεί :-))

μιά φορά κι ἕναν τρελλό... είπε...

@ΟΧΙΑ
φχαριστώ γίναμε ως blog ενός έτους και με τη βούλα.
Άλλος αέρας ωριμότητας πνέει στο ιστολόγιον (καλά ντε μη βαράς)!!

μιά φορά κι ἕναν τρελλό... είπε...

@Ευρύνοοε
και σοφά πράττεις που δεν έρχεσαι συχνά.
Σε σχέση με το τι πετυχαίνω δε λέω έχω μια τύχη. Τα περισσότερα όμως χάλια... οπότε κάτσε εκεί που κάθεσαι:-))

Φωτεινή καλημέρα (κι ας είναι συννεφιασμένη η μέρα)!!!

μιά φορά κι ἕναν τρελλό... είπε...

@ελίτσα
άμα με πιάσει βρυκολακίαση τα πάντα κάνω :-))

Για τον Παλαμά μάλλον έχεις δίκιο. Απ΄τη μια ποίηματα σαν αυτό κι απ' την άλλη άλλα εθνικιστής επιμόρφωσης. Σηκώνει πολλή κουβέντα το γιατί...
Μένω κι εγώ στο ποίημα και στον τοίχο που είναι έργο τέχνης

Καλημέρα!!

μιά φορά κι ἕναν τρελλό... είπε...

@Φώντα
κι εγώ μαζί σου :-)))
Τελικά στους ΑΑ θα μας στείλει ο simple ...

Τέτοια ώρα που απαντάω, καλημέρα!!!

μιά φορά κι ἕναν τρελλό... είπε...

@Φοραδίτσα
δε λέω... δεν παραπονιέμαι...

Από βουνά άλλο τίποτα... μέσα στο σπίτι μου κιόλας.
Το ένα να περιμένει να περάσει άμεσα απ' το δώρο του κυριούλη και το άλλο το ίδιο αφού όμως πρώτα επισκευτεί το πλυντήριο...:-)))

Καλημέρα και πολλά φιλιά!!!

τάκης τυρταίος είπε...

Καλημέρα και χρόνια πολλά κι απο δώ!
Μέσα από τη ματιά σου βλέπουμε
εικόνες όμορφες και κείμενα πνεύματος.
Τις καλημέρες μου(τέτοια ώρα).

tiktos είπε...

Μὰ τὸ τσεκοῦρι μοναχὰ στὸ χέρι σὰν κρατήσω,
καὶ τὸ τσεκοῦρι μου ψυχὴ μ᾿ ἕνα θυμὸ περίσσο.

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Στο σταθμό είμαστε ..

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Εξαιρετικό!!!
Μπράβο στα μυαλά που συνέλαβαν την ιδέα και στα χέρια που το δημιουργησαν

Εκ θεμελίων γκρέμισμα, μη μείνει ουτε σκόνη
κι' εκ βάθρων ανακαίνιση θέλει ετούτη η πόλη

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

μιά φορά κι ἕναν τρελλό... είπε...

@Τάκη
την πιο καλή μου καλημέρα - της επομένης... διότι ένα ραδιόφωνο με παρενοχλεί και αργώ ν' απαντήσω στα σχόλια :-))

μιά φορά κι ἕναν τρελλό... είπε...

@tikto
να σε δω με ΤΟ μαγιώ, τσαντισμένο να κρατάς τσεκούρι και τι στον κόσμο:-))

μιά φορά κι ἕναν τρελλό... είπε...

@ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΔΓΗΝ
είναι μια πραγματικά πανέμορφη γωνιά αυτή εκεί στα Εξάρχεια.

Ο Κ. Πλιάτσικας που έκανε τη ζωγραφική κι έχει γράψει και κάποιους δικούς του στίχους στον δίπλα τοίχο, είναι αυτός που έχει αναλάβει και λειτουργεί το παλιό μαγαζάκι του Άσιμου λίγο πιο κάτω στην Καλλιδρομίου.

Back to Top